Iklan Gambar

Kata Kata Romantis Hari Ini

Advertisement
ADSENSE
Kata kata romantis hari ini adalah update terbaru mengenai keromantisan yang tidak bisa diberikan dalam sebuah kegiatan yang terlalu mencolok, jadinya adalah sebuah ungkapan dari hati sebagai ungkapan perasaan kita yang semakin sayang dengan pasangan atau kekasih kita, lalu kata kata romantis hari ini adalah yang terbaru daripada yang lain.

Mencegah seseorang berbuat yang kurang baik dan memberikannya perhatian apalagi seseorang tersebut adalah orang yang kita sayangi tentu membuat kita tergerak untuk membuatnya lebih baik. Dalam cinta hal tersebut sangat diperlukan terutama bagi anda yang ingin menjadikannya sebagai pendamping hidup. Berikut kata kata romantis hari ini yang berhasil saya kumpulkan.
Kata kata romantis hari ini untuk pacar kekasih dalam bahasa indonesia dan bahasa inggris sebagai ungkapan kasih sayang buat pacar dengan kata paling indah

Kata kata romantis hari ini untuk kekasih

Rindu yang bertandang dikamar kalbu
Ada sendu yang berlagu pilu
Berkait benang resah
Bersulam benang gelisah
Terpendam kasih yang sepi
Tak punya siapa teman bicara

Rindu yang bertandang dikamar kalbu
Ada cinta yang terbit pada rimanya
Berlagu pada puisi dalam melodi hati
Tanpa suara tanpa nada
Sekadar keluh kesah nan gelisah
Dari lara sebuah duka

Kau selalu setia disitu
Walau siapa yang bertandang
Walau apa gelora yang datang
Tidak membezakanku disisimu
Masih aku begitu dimatamu
Masih aku begitu dijiwamu
Masih aku begitu difikiranmu
Aku tetap aku dalam hidupmu
Tanpa jemu kau selalu menunggu
Tanpa bosan kau selalu melayan
Tanpa pernah marah dengan semua karenah
Disisimu kau tetap terima aku begitu

Seandai rindu itu bisa berlagu
Ingin ku lagukan pada bayu
Agar mengetuk jendela hatimu selalu
Mengarang sejuta kalimah dari awan
Agar terbentang dilaman mega
Seluruh bahasa perasaan
Dan kamu mudah tahu
Saat hatimu merindu
Hatiku juga merasakanya

Dari bahasa hati ini
Ku mahu kau mengerti
Apa jua kata-kata mewakilinya
Hanya hati yang mudah berbicara
Tak perlu diungkap semua bahasa
Dan kita sama merasa
Makna rindu dihujung tinta
Yang tercipta antara kita
rindu bukan milik ku...
rindu bukan milik mu...
rindu milik kita bersama...
Sampaikan rindumu dengan sinarmu yang meneduhkan.
Jangan sia-siakan matahari yang sudah memberimu cahaya.
Biaskan lagi dengan penuh cinta.
andai kau tau
rahsia hatiku
andai dirimu
terima diriku
ku janji takkan pergi
takkan berpaling
takkan sakiti dan khianati
dirimu…
wahai bidadari hatiku…aku benar rindu padamu...dalam diam...
Buatmu sayang…
Kuanyamkan penantian penuh keinginan
Melihat kau bisa gembira dan tersenyum
rinduku padamu
memenuhi seluruh sisi sisi kalbu
memenuhi duniaku dengan pelangi warna warni
sehingga aku mampu melupakan
segala derita rahsia kehidupan ini
manis yang tak pernah kurasa...
Rinduku ini tiada bertuan
Ku serahkan segala perasaan
Andai ada yang terasa getarnya
Terasa juga akan debarnya
Moga disambut dengan bahagia
Salam rinduku di angin lalu
Dapatkah rindu terubat
Sedangkan tiada masa mencari penawarnya
Tidak ketahui dimana
Dan siapa geranganya..
hampa terasa disini
hari demi hari kulalui dengan berlinang air mata
hembusan nafasku tersengal menyangkut di kerongkonganku
rinduku terus menjalar didenyutan nadiku
disetiap aliran darahku
dia terus menyebutkan namamu...
Hela nafasmu bagai irama dalam bayu kala itu
Bersulamkan ombak yang berlagu merdu
Aku terbuai penuh asyik
Jari jemarimu ku genggam erat
Betapa dirimu selalu ada dalam diriku..

Kata kata romantis hari ini untuk pacar

Ku seru...
Biar datang berapit menyerlahkan haruman kerinduan
Biar aromanya mengulit kamar hati menjadi setanggi
Saat lena beradu bertemankan mimpimu
Mendodoikan aku dalam keasyikan asmara
Berpeluk dalam selimut jiwa
Dalam janji setia..
Aku rindu...
rindu pd keredupan matamu...
rindu pd senyuman manismu...
rindu pd lesung pipitmu...
rindu pd pelukan manjamu...
rindu pd belaian kasihmu...
mungkin kah akan aku miliki semuanya??
aku tak rela lagi menjadi seowg perindu...
Cium pipiku kasih
Agar meresap sepenuh sayangmu
Biar sampai hingga ke tangkai hati
Menjadi mentera kekuatan
Hati yang sayu..
rindu yang mencengkam dihati
menambah pilu di sanubari ini
seksa terasa ketika kau tiada disisi
kini ku sendirian dalam kelemasan...
Kalaulah kau tahu
Rindu ini telah menjadi milikmu
Saat kesepian bertemu
Menghitung bintang-bintang berkelip dilangit
Hanya ada cahaya rembulan
Aku tetap keseorangan tanpa teman
Menjunjung rinduku disapa bayu
Kerna rinduku padamu
Hanya untukmu
rindu milikmu kekasihku
sampai kini aku menanti
saat mentari menghangatkan embun
saat rembulan mengamit awan

kerana rindu ini milikmu
terbina sudah istana di hati
menanti bersatu sejiwa
dan kita pun bersama

ataukah rindumu itu bukan milikku........
dan sengaja kau memberi harapan
lantas pudar dalam masa
termangu aku sendiri

biar ku pasrah
biar ku resah
kerana aku hanya ada rindu
dan kasihku tetap bersamamu
rindu ini hanya milikmu
bukan miliku lagi sayang ku
kerna hati ku masih diselubungi
kekecewaan atas perlakuan diri mu

hati ku kini sekeras batu
tiada lagi rengekan manja ku
untuk dirimu kekasihku
kerna aku masih keliru

aku keliru dengan dirimu
hati dan perasaan mu seperti jalan yang berliku-liku
sukar untuk ku fahami selok beloknya
kerna engkau sendri masih keliru juga

andai engkau masih keliru
dengan hati dan perasaanmu
jelaskanla kepada diriku
biar seterang lautan biru

awan yang berarak mendung
semendung hati ku kini
kemanisan bersama yang ku kenang
yang kian pudar dari ingatan ku ini
memori itu datang mengetuk ruang hati ku...
enggan untuk ku membukanya..
kerana rindu ini menyiksa hati ku...
bagai hilang kewarasan fikiran tika hati memikirkan diri mu..

sayang,seribu kemaafan ku pinta..
hanya kau bertahta dihati...
berikan ku ruang untuk ku bernafas....
tidak ku pinta emas permata untuk kau persembahkan pada ku..
cuma sekelumit cinta, sayang dan menerimaku seadanya...
berikan masa untuk kita mengenali diri masing2...
biar ku telan keresahanmu
biar ku simpan rindumu
meski kau bukan milikku...
Bukan aku tak cinta
Engkau jua yang menyangkalnya
Engkau jua yang tiada rasa
bukan aku yang menyangkal rasa cinta
biarpun engkau seringkali mengungkapkan cinta
tidak pernah putus dari bibir mu itu
cuma aku yang tidak sanggup untuk mengaku

kesegaran udara yang mendamaikan
meruntunkan hati yang lemas kerinduan
rindu dengan perlakuan
diriku yang engkau idamkan

tapi semanis mana udara di waktu ini
tidak semanis perasaanku pada mu lagi
entah bilakah rasa dingin menyinggah di hati
dingin dengan cintamu yang semakin berseri

andai dapat ku putar waktu
akan ku elakkan bertemu dengan mu
biar aku sendri melalui hidupku
tanpa cintamu yang menyesakkan aku
indahnya senyuman sang mentari pagi
tenangnya kerdipan sang bintang mlm
titis2 rindu yang jatuh di kalbu sepi
tempias di segenap ruang
semuanya seolah mengerti
mengakui
rindu ini milikmu
harus kuakui
xkan ku halang
biar menular
rindu ini milikmu........
yaa.......tapi itu dulu

tembok silam
inginku tembusi
andai masa bisa terulang
xku menoleh pada lambaian kasihmu
masih adakah lagi
sisa2 rindu ini untukmu?????
ku hamparkn segunung kerinduan buatmu...
tika fajar menyingsing,
tika senja menjelma,
kau tetap ku rindu...
cuba ku tepis,
namun makin bergunung rinduku..
saat kau hadir
aku bagai terbuai angan
madah bicaramu sering kedengaran
mengisi ruang kekosongan
hati ini seolah terpukau
saat rindu jd sandaran
hnya padamu ku persembahkn
matahari menyinarkan sinarnya
terik sinaran membakar hati
terdetik rindu kepadanya
rindu kepada sang kekasih hati

tapi harus ku tepis dengan segera
agar diri tidak hanyut dalam lautan rindu
walaupun rindu itu adalah milikmu
dan kau berhak untuk melabuhkannya

tapi sedarla wahai sayangku
tika ini hati ku sekeras batu
hanya aku mahu
berjauhan dari dirimu
Kedua judul di atas adalah sebuah judul di mana setiap judul memiliki makna yang hampir sama atau malah sama. Hanya saja pembaca biasanya lebih memilih mencari jawaban melalui kata kata romantis hari ini dengan berbagai judul. Saya hanya membantunya, coba simak artikel menarik lainnya selain kata romantis yaitu kata cinta atau kata mutiara.
Advertisement
ADSENSE
Artikel Menarik Lainnya
Seopeyek - Manis Manja Template by Rempelok™. Authorized by Dessy Puspawati