Iklan Gambar

Kata Kata Bijak Kehidupan

Advertisement
ADSENSE
Kata kata bijak adalah yang pertama di Seopeyek apalagi setelah mengalami kejadian yang luar biasa membuat saya terkejut karena sangat terpukul melihat hal buruk yang terjadi menimpa saya. Tentu masalah blog ini. Teman saya yang mengetahuinya pasti tahu apa yang saya maksudkan. Wes, pokoknya serba aneh belakangan ini makanya kata kata bijak dalam kehidupan ini muncul belakangan untuk anda.

Mungkin anda memang tidak mengerti apa yang saya katakan tadi di atas, mungkin juga untuk paragraf berikutnya juga. Memang saya penuh ketidakjelasan dalam membuat artikel khususnya beragam artikel semacam kata mutiara atau kata lucu dan artikel lainnya yang menghebohkan dunia.

Kata kata bijak kehidupan terbaik untuk kita

Kali ini saya akan memberikan koleksi terbaru dan terbaik yang pernah saya miliki, insyaallah belum ada yang memunculkannya di blog. Ingat lho, di blog yang belum ada. Hehe. Menurut saya kata kata bijak inilah yang terbaik, anda penasaran? Cekidot.
Kata kata bijak kehidupan terbaru terbaik sebagai pedoman semangat hidup dan inspirasi kehidupan bersosial untuk menjadi pribadi yang lebih baik
Kadangkala menjaga perasaan
kita sendiri lebih baik daripada
mengharapkan orang lain
menjaga perasaan kita....

Jgn pernah mempercayai seseorang
yg hanya berkata-kata tetapi
tanpa pernah berbuat apa²
kerana ia mudah ingkar janji
semudah ia berucap janji...

Org berjaya ialah org yg
melakukan tindakan yg tidak mampu
di imaginasikan oleh org lain...
malah tidak mampu di lakukan
oleh org besar sekalipun....

Lebih baik berusaha menyalakan lilin
dr menyumpah kpd kegelapan....

Sebaik-baik bekal adalah takwa....
seburuk-buruk buta adalah buta hati....
dan sebesar-besar dosa adalah berdusta....

Jika TUHAN mencipta pelangi
tok mengindahkan langit,
maka TUHAN menciptakan
SAHABAT tok mengindahkan idpmu...

Dlm idp kamu BERHAK bahagia...
Oleh sbb tue jgn biorkan KEBAHAGIAANMU
di tentukan oleh org len....
Bahagia hrus de dlm dirimu....

org yg paling BAHAGIA
dlm hidupnya adalah
org yg TIDAK selalu MEMILIKI
sesuatu yg terbaik dlm hidupnye...
tapi hanya selalu BERUSAHA
utk BERSYUKUR & menjadikan
stiap APAPUN yg hadir dlm hidupnye
menjadi yg TERBAIK...

Kata kata bijak kehidupan paling baru update

Berbual dengan orang yang berilmu dan berpengalaman mengerdilkan ego kita,
menaikkan rasa insaf dan mengajar hati untuk tawadhu`.
Semakin banyak kita melangkah dalam rehlah ilmu, semakin kita rasa semacam tidak tahu apa-apa

Jika anda inginkan sebuah tempat
di MATAHARI, bersedialah utk TERBAKAR....

Apabila anda telah sampai ke penghujung tali....
dan tiada lagi simpulan utk bergantung....
lompatlah ke tali yg lain....

Aku belajar melupakan seseorang yg melupakan aku...
Aku belajar memaafkan semua org yg menyakiti aku...
Aku belajar utk menjd yg terbaik utk org yg aku sygi...

Tetapi....
Sesuatu yg TAK bisa aku pelajari iaitu...
"Aku Harus Bisa TERSENYUM Di saat
Org Yg Aku Sayangi MENYAYANGI Orang Lain....

Tetaplah tersenyum walau senyum itu adalah palsu...
Demi kebahagiaan org lain yg memperhatikanmu...
Jika kau tersenyum,mereka akn ikut merasakan kebahagiaan...
Tapi jika kau tenggelamkan senyummu,
mereka juga akn merasakan kepedihan yg kau rasa....
Buatlah org2 di sekitarmu bahagia....
walau kau sedang menderita....

Bile bertengkar, kte semakin mengenali...
Bile menyakiti, kte semakin mencintai....
Bile kte menghindar, kte semakin merindui...

♥ Jgn katakan CINTA melalui SMS....
kerana SMS bleh DI HAPUS
♥ Jgn katakan CINTA melalui BUNGA...
kerana BUNGA bleh LAYU
♥ Jgn katakan CINTA melalui KERTAS...
kerana KERTAS bleh DIBUANG
♥ Jgn katakan CINTA melalui CIUMAN...
kerana CIUMAN itu DOSA

Katakanlah CINTA melalui HATI
dalam ISTIQARAH cintamu pd ILAHI RABBI...
kerana hnya CINTA padaNYA KEKAL ABADI ♥

Tidak ada PERATURAN dlm dunia
jika kita suka pd seseorang,
seseorang itu KENA suka pd kita balik..
ada jodoh, adalah..jika tidak ada jodoh,
BERKAWAN saja..Allah janjikan bahagia itu utk semua..

jadikan telinga kanan utk mendengar kebaikan org lain agar kita dpt mencontohinya
dan jadikan telinga kiri utk mendengar keburukan diri sendiri agar kita dpt membaikinya

Berjalanlah dgn penuh harapan
walau hdup ini x selalu bahagia...
sedekahkanlah satu senyuman
walau di hatimu tak lagi mampu bertahan...
belajarlah memaafkan walau dirimu terluka...
berhentilah memberi alasan walau
ingin menyatakan kebenaran...
hiduplah dlm iman walau hari dipenuhi dugaan
DAN berpeganglah kpd Allah walau DIA x kelihatan...
Bukti kasihNYA, kita wujud di dunia pinjaman ini...

DIAM diibaratkan seperti sebilah pisau yang di simpan dan hanya di gunakan bila perlu...
Sekali guna, mampu mengerat-ngerat apa sahaja yang berada di depannya dengan mudah....

Tetapi...

BANYAK BERCAKAP pula ibarat sebilah pisau yang sentiasa diguna untuk semua benda...
Hingga satu ketika, ianya gagal untuk memotong apa2 pun sekalipun benang yang nipis...

Apapun yang kau dengar dan katakan (tentang Cinta),
Itu semua hanyalah kulit.
Sebab, inti dari Cinta adalah sebuah
rahasia yang tak terungkapkan.

*jalaludin ar rumi*

Adalah lebih baik memiliki
wajah yg hodoh dr lidah yg hodoh
kerana wajah yg hodoh tidak mungkin
boleh menyakiti hati org lain
tetapi lidah yg hodoh bleh
mengeluarkan kata2 yg melukakan...

Life is like FACEBOOK...
People will like ur
problems and comment...
But no ONE will solve them...
Becoz everyone else is
too busy updating theirs...

Saya bukan mencari jodoh yg tepat...
tetapi mencari yg sesuai...
bukan juga memilih...
tetapi memang terpaksa memilih....
Biarlah rumahtangga yg di bina
menjadi jambatan menuju syurga...
bukan tempat menghimpun dosa...

Ubat RINDU adalah BERTEMU...
Ubat KEHILANGAN adalah IKHLAS merelakannya...
Ubat SERAKAH adalah dgn bersikap QONA'AH....
Dan Ubat penyakit HATI adalah menjalankan
PERINTAH dan menjauhi LARANGAN ALLAH....

Tidak terkejut setelah membacanya ya? Jiah, hal yang paling membuat saya bingung adalah bagaimana saya harus memulai dan bagaimana saya harus mengakhirinya. Yang penting maksud saya menuliskan kata kata bijak kehidupan ini adalah bahwa kita harus lebih bijaksana dalam mengarungi kehidupan yang singkat ini.
Advertisement
ADSENSE
Artikel Menarik Lainnya
Seopeyek - Manis Manja Template by Rempelok™. Authorized by Dessy Puspawati